July 12, 2012

Salam Syaaban..^^

Assalamualaikum.......

Nak tanya sket bole? Bila seseorang berbual di telefon sambil menutup muka dengan bantal apa tandanya? Huhu...ne mak seseorang yang ceta ma aku.. Anak dia, bujang lagi la..dia kata if anak dia dpt calling aja dah mula la lay on his bed with a pillow cover his face..ckp bisik2 pulak tu...kenapa ya?? Huhu...mesti dah bole agak kn apa jwpnnya... Well, x betol tu..sbab utama napa dia ckp cover2 cmtu ialah..dia nk bg alasan yg dia ngah tido so org yg kol tu tak jadi nak ckp lama2 ngan dia..hihihi, bkn sbb dia tgh bcinta ngan caller tu ya ^^

So, setelah sekian lama menyepi akhirnya aku kembali menconteng papan blog ne.. Aku bz sket la, phm2la ngah jadi penganggur thormat ne..byk aja keja yg kena d buat.. Anyway skang ne aku kt KL, nak g jualan gudang Telaga Biru tem Sabtu dan Ahad.. Last week g SACC, ada Pesta Buku Selangor...aku terasa seolah-olah setiap bulan ada jak sale buku yang gempak2...tension gla! huhu... Yala, xkan each time ada pesta buku aku kena fly p cni kn...x sempat shoping untung jualan da abes utk beli tiket jak.. So, after this aku kena gunakn khidmat my beloved assistance di KL ne..hihihi =p

Eh, teringat pulak kisah di suatu petang ketika aku, ibu dan makngah ngah duduk2 tangok tv.. Tem tu aku online gak, ngah baca luahan hati pak Anuar yg tsebar luas di FB.. Faham2 jak la, politic is not my option but amek taw tu perlu jugak kn.. Betul x betul benda2 tu suma belakang ceta jak, yg penting kta xdala ketinggalan isu2 semasa kn.. Well, nak dijadikan cerita ibu n makngah pon nak amek taw la apa kisah Anuar tu.. Then dowg ckp la ini tipu itu tipu, aku pon x ketinggalan meluahkan pendapat aku..until satu perdebatan berlaku bila aku kritik pak Najib tu x reti jaga keluarga dia dulu sebelum nak jaga keluarga org lain.. mmg betul la pa ibu n makngah kata, tu urusan dia ngan Allah tapi kita sebagai hamba Allah wajib untuk menegur kesalahan dia.. cuba fikir, seandainya pemimpin kita reti jaga diri, reti jaga agama dia dan keluarganya i'm sure 100%, takkan ada rakyat Islam yang membantah, takkan ada PAS, takkan ada PKR, takkan ada BN...yg ada just Islam..

Well, enough for this entry la ya.. Aku dah penat lak menaip..huhu, mata pon da tkedip-kedip nahan nantok.. Anyway, entri kali ne macam selalu jugak..just as a luahan hati aku.. Takda kena mengena dengan menyindir atau memperkatakan keburukan org laen..so, selamat malam semua..salam Syaaban ^^

No comments:

Post a Comment